DEFINICJA Wg. WIKIPEDIA

Naturyzm, nudyzm - praktykowanie wspólnej nagości w miejscach specjalnie wydzielonych albo odosobnionych mające na celu zbliżenie się do życia bliższego naturze. W zamierzeniu stanowiący wyraz szacunku wobec samego siebie, swojego ciała, innych ludzi i całej przyrody.

Nudyści uważają, że w ludzkim ciale nie ma nic wstydliwego co należałoby ukrywać, że ludzkie ciało jest piękne samo w sobie i należy je pokazywać. Wyrażają te poglądy biorąc udział w różnym życiu towarzyskim nago.

Niektórzy wskazują różnice pomiędzy naturyzmem i nudyzmem. Według nich nudystą jest ten, który czasami zdejmuje ubranie, a naturysta dodaje do tego filozofię, która do nagości dołącza wpływ środowiska, wegetarianizm albo bliskość natury.

Nudyzm nie jest formą ekshibicjonizmu i w zamierzeniu ma być aseksualny. Naturyści znajdują zadowolenie z bycia nagim. Twierdzą oni, że nagość ich odpręża, poprawia im psychikę i ogólnie wpływa dodatnio na ich zdrowie. Naturystą może być człowiek, którego cechuje wysoki poziom kultury osobistej, dba o zdrowie swoje i innych, o higienę i estetykę ciała. Ludzie mający takie poglądy zrzeszają się w klubach towarzyskich, gdzie nawiązują nowe przyjaźnie.

Naturyzm uprawia się w miejscach wydzielonych lub ustronnych, w gronie zwolenników tej formy rekreacji. Naturyści z reguły wypoczywają nago w warunkach, w których ubiór nie spełnia pozytywnej funkcji i przeszkadza, a więc podczas plażowania, kąpieli, korzystania z sauny i łaźni.

Dobrze zorganizowane organizacje naturystów istnieją w Niemczech (FKK albo Freikörperkultur - Kultura Swobodnego Ciała), Francji i Niderlandach, natomiast w Polsce nie istnieją obecnie żadne oficjalne stowarzyszenia naturystów.

PLAŻE W POLSCE - LOKALIZACJA

ŻYWIEC - Plaża nad jeziorem Żywieckim. Otoczona liściastym laskiem. W pobliżu znajduje się ośrodek turystyczny z polem namiotowym i domkami kempingowymi.
Dojście z tzw. Bułgarowskiej Góry, gdzie znajduje się przystanek autobusowy ok. 800 m. w stronę kempingu "U Rumcajsa".
Wprawdzie na plaży zazwyczaj jest mało naturystów nawet w lecie, jednak warto tam pojechać ze względu na "piękne okoliczności przyrody".

OLSZTYN-DAJTKI - Jest to jeden z półwyspów Jeziora Krzywego (Ukiel) nad zatoka Miłą, niedaleko motelu NOVOTEL. Plaża umiejscowiona jest na leśnej polanie. Niedaleko jest jezioro, jednak drzewa zasłaniające ową polanę sprawiają, że z wody plaża jest niewidoczna. Na plaży jest wspaniała cisza i spokój co pozwala na nieskrępowane opalanie się. W letnie dni na plaży przebywa średnio około 50 osób w różnym wieku.
Dojazd środkami komunikacji miejskiej do końcowego przystanku w Dajtkach . Dla zmotoryzowanych naturystów dostępny jest w okolicy parking.
Prostopadle do szosy jest asfaltowa droga przy lotnisku, którą trzeba przejść ok. 700 metrów do pagórków trasy motocrossowej. Dalej trzeba iść w dół jeziora, minąć zatoczkę, a następnie małą plażę tekstylną, skręcić w prawo i okrążyć półwysep.

MALCE - koło Stalowej Woli. Dojazd autobusami komunikacji miejskiej. Należy wysiąść przed Szkołą nr 5, następnie należy skręcić w lewo i przejść ok. dwa kilometry w kierunku wioski Malce.

NAD RUDAWKĄ - koło Krakowa. Nad Rudawką w rejonie ul. Balickiej, przy zbiorniku wodnym. Można tam dojechać autobusami komunikacji miejskiej. Przy przystanku końcowym należy cofnąć się ok. 200 m., pójść ul. Zaklinki z Mydlnik aż do mostu na rzece, a potem w prawo.

ZA SCHRONISKIEM - koło Krakowa. Są to łąki przy ul. Księcia Józefa - między stawami a Wisłą. Można tam dojechać z ul. Salwatorskiej (jeden przystanek) jak do Kryspinowa. Należy wysiąść przy schronisku dla psów i tą ulicą iść w kierunku Wisły - do 2,5 km
Lublin

GIDLE - koło Częstochowy. Jadąc od Częstochowy, przed samymi Gidlami mijamy rzekę Wiercicę. Tuż za mostem na tej rzece należy skręcić w prawo i dojeżdżamy groblą przeciwpożarową do tamy. Udajemy się na drugą stronę rzeki i wzdłuż Wiercicy idziemy do złączenia jej z Wartą.

KRYSPINÓW - 15 km od Krakowa. Plaża mieści się na pięknym, nasłonecznionym, piaszczystym (miejscami) stoku dawnej kopalni piasku, nad trzecią częścią zalewu.
Dojazd do Kryspinowa:

JEZIORO DĄBSKIE - Wyjechać z Dąbia ul. Przestrzenną kierując się na Szczecin, przejechać nad rz. Płonią, minąć Certę (sklep z rybami), przystanek autobusowy, skręcić w prawo, drogą żwirową poruszać się prosto mijając z lewej strony prywatną posesję, za którą droga się zwęża i zmienia w trawiastą. Ta droga po kilkuset metrach przechodzi w odcinek wyłożony oponami, który ma jakieś 200 m. U wylotu tego odcinka znajduje się okrągła polana z częścią piaszczystą i trawiastą. To właśnie jest punkt N.

POMIECHÓWEK k/ Nowego dworu Maz. - Plaża ta powstała prawdopodobnie w 1999 r. Znajduje się ona z dala od plaży tekstylnej, która prawdę mówiąc przypomina łąkę. Plaża naturystów zaczyna się od miejsca połączenia Wkry z Narwią około kilometra wzdłuż biegu Narwi. Jest ona dość rozległa, dzięki czemu można znaleźć miejsce w którym można się opalać samotnie, z dala od towarzystwa współplażowiczów.
Wadą lokalizacji tej plaży jest trudny dojazd oraz pojawiający się czasami wędkarze.
Czasami, gdy poziom Narwii jest zbyt wysoki dojazd samochodem staje się niemożliwością i pozostaje jedynie turystyka piesza by dostać się na plażę.

CYPEL DOJLIDY - w Białymstoku. Plaża znajduje się na osiedlu Dojlidy w Białymstoku, w pobliżu ośrodka WOSiR. Autobusem trzeba dojechać na teren WOSiR na ul. Plażową. Następnie należy się udać na przeciwległy kraniec zalewu (ul. Plażową mamy za plecami). Przechodzimy kładką przez rów z wodą, następnie ok. kilometra drogą między stawami. Po prawej stronie znajdujemy cypel. To tutaj spotykają się białostoccy naturyści. Do plaży można dojechać samochodem pomiędzy stawami, drogami polnymi na teren P.G.Ryb.

JEZIORO JELONKI (dawne woj. pilskie) - Plaża niestety już mało uczęszczana przez naturystów. Zarośnięta przez zarośla, ale jeszcze idzie
się opalać. Jezioro średniej głębokości, słońce praktycznie tylko do ok. 14-tej ,później więcej cienia. Po drugiej stronie jeziora zwyłe plaże. Brak jakichkolwiek pomostów i udogodnień.Dojazd autobusem (w trakcie sezonu) do jeziora Płotki. Dojście z autobusu przez las (droga leśna zakaz wjazdu pojazdami mechanicznymi). Po przeciwnej stronie od pozostałych plaż.
Obok (przy drugim jeziorze) znajduje się ośrodek wypoczynkowy "Płotki". Możliwość noclegu i wyżywienia, dyskoteki, imprezy rozrywkowe.
Stan jakościowy odbiega od ideału , aczkolwiek nie jest całkiem źle. Nie ma zbyt dużej ilości naturystów.

JEZIORO NYSKIE - (woj. opolskie) 500 metrów za plaża dla tekstylnych znajduje się plaża dla naturystów. Trzeba przejść brzegiem do nieczynnego betonowego basenu żeglarskiego, otoczonego wysokimi skarpami widokowymi. Zmotoryzowani mogą dojechać z szosy otmuchowskiej polną drogą ok. 500 m za campingiem OSiR.

ZWIERZYNIEC k/ Zamościa - nad Zalewem Rutki. Zalew położony jest w dogodnym miejscu w lesie. Plaża jest z lekka trawiasta wraz z molo. Gdzie można spokojnie opalać się nago. Miejsce jest dogodne dla osób początkujących w Naturyźmie.
Uwaga na domostwa znajdujące się naprzeciwko zalewu oraz na wędkarzy!

WARSZAWA-WAŁ MIEDZESZYŃSKI - Plaża ta znajduje się na obrzeżach Warszawy. Dojazd autobusami komunikacji miejskiej taki sam jak na plażę w Świdrach, w tym, że do dyspozycji mamy jeszcze autobus linii 146. Należy wysiąść tuż przed końcem Warszawy w miejscu, gdzie rozjeżdżają się ulice Wał Miedzeszyński, oraz Trakt Lubelski. Stąd widoczna jest z daleka wojskowa jednostka łączności. Należy udać się w jej stronę, idąc ulicą Rychnowską, minąć ją i iść dalej, około 700 metrów w stronę Wisły. Na plażę można też dojechać pociągiem podmiejskim. Należy wysiąść na stacji kolejowej Warszawa-Miedzeszyn. Następnie należy się skierować piechotą w stronę wspomnianego już rozjazdu ulic Wał Miedzeszyński oraz Trakt Lubelski.
W przeciwieństwie do Świdrów jest to plaża gwarna i tłoczna. Zresztą jest to największa plaża w okolicach Warszawy. Gdy jest ładna pogoda wypoczywa tam nawet i 1000 osób (tak było np. w lipcu 1994 roku). Niestety - od czasu do czasu plażę tę odwiedzają podglądacze - głównie żołnierze z pobliskiej jednostki.
Plaża zaznaczona na większości planów miasta Warszawy

SUDOŁY - Dojazd ze Stalowej Woli do wsi Sudoły przez most na Sanie (można dojechać autobusem komunikacji miejskiej). Za mostem należy skręcić w prawo i przejść pieszo około jednego kilometra.
Warszawa
Mieszkańcy stolicy mają kilka nagich plaż

DZIERŻONIÓW - Pomiędzy Dzierżoniowem, Bielawą i Pieszycami rozciągają się hektary nieużytków i pól uprawnych. Jednak jest tam wiele miejsca aby się nago opalać.
Jadąc z Bielawy samochodem w kierunku Pieszyc trzeba dojechać do mostka na drodze i zaraz za nim skręcić w lewo w polną drogę. Zaraz potem należy skręcić znów w lewo i dojechać (jakieś 100 m.) do górki i skręcić w prawo. Samochód można pozostawić przed górką.
Po skręcie w prawo należy przejechać jakieś 200-300 m. i w lewo przez pole można dojść do spokojnego miejsca gdzie opalają się nieliczne golasy.
Miejsce jest oddalone i mało uczęszczane, bardzo dużo tam drzew i zarośli, można więc spokojnie się opalać.

ŚWIDRY WIELKIE - koło Warszawy. Jest to idealna plaża dla lubiących ciszę i spokój. Planujący kilkudniowy pobyt mogą nawet rozbić tam namiot. Główna część plaży to kawałek piaszczystego terenu, który z obu stron jest otoczony rozległymi, zielonymi polanami. Tak więc śmiało można sobie odejść nawet kilometr w jedną lub w drugą stronę i samotnie, w ciszy i spokoju zażywać kąpieli i promieni słońca. Cały pobyt uprzyjemnia praktycznie brak jakichkolwiek podglądaczy.
Aby dojechać na plażę należy jechać Wałem Miedzeszyńskim w kierunku Puław. Można dojechać tam autobusem komunikacji miejskiej linii 702 oraz autokarami prywatnych przewoźników. Następnie należy wysiąść koło "Zajazdu Pod Dębami", a potem udać się około 200 metrów asfaltową drogą w kierunku Wisły. Gdy staniemy na końcu tej drogi zobaczymy trzy ścieżki: jedna prowadzi w lewo, druga - w prawo, a trzecia - prosto w dół ze stromej skarpy. Ażeby jak najszybciej znaleźć się na nagiej plaży należy wybrać trzecią ze ścieżek. Czyli zejść nią w dół, a następnie przejść prowadzącą ścieżką przez zarośla jakieś 400 - 500 metrów. Gdy dojdziemy na koniec tej drogi, to wyjdziemy z zarośli wprost na nagą plażę.
Do Świdrów można także dojechać pociągiem. Należy wysiąść na stacji Józefów, następnie udać się prosto główną ulicą Józefowa w kierunku wspomnianego "Zajazdu pod Dębami" (ok. 2,5 km), a tam już jest asfaltowa droga o której mowa powyżej.

WAŁ ZAWADOWSKI - Najlepszy dojazd do tego nowego miejsca jest ul. Vogla do ul. Zaściankowej, a potem w lewo na Wał Zawadowski. Na wprost ul. Jarej jest wydeptane przejście, a po przejściu torowiska kolejki i wału przeciwpowodziowego schodzi się ścieżką między krzewami i drzewami ok. 50 metrów. Wyłania nam się piaszczysta plaża. Po lewej stronie jest trochę więcej zarośniętego terenu, a po prawej rozciąga się piach aż do samej Wisły.
Miejsce jest spokojne i ciche oraz bez niepotrzebnych podglądaczy, zdarzy się, że tą ścieżką przejdzie jakiś wędkarz, ale oni przechodzą i idą nad brzeg rzeki, który też jest osłonięty roślinnością.
Miejsce sprawdzone i polecam korzystaliśmy ze znajomymi w 2002 r.
Samochody można zostawić na poboczu Wału Zawidowskiego.

MIĘDZYZDROJE-LUBIEWO - Wysiąść trzeba na stacji kolejowej na trasie Międzyzdroje - Świnoujście. Należy kierować się w kierunku ośrodka wczasowego "Pomerania", przed miejscowością Przytór.
Wchodząc wejściem głównym po lewej stronie mamy plażę dla naturystów, (500 m, zdarza się więcej). Przechodząc przez plaże dla naturystów dochodzi się do plaży dla naturystów ale tylko mężczyzn (uwaga: samotni mężczyźni są narażeni na zaczepki). Ta granica rozdzielająca obie plaże jest zwyczajowa w związku z czym trudno cokolwiek tu dokładnie określić.
Lubiewo było miejscem wyborów Miss Natura w 1986 roku.
Parę lat temu na stronach stronach WWW Steffena Hausera znajdowała się następująca informacja, która najprawdopodobniej dotyczy Lubiewa:
Wyspa Wolin jest znana ze swoich długich plaż, stromych kredowych brzegów i rozległych lasów liściastych. Plaża naturystyczna rozciąga się na długości 3 km pomiędzy Świnoujściem a Międzyzdrojami. Plaża ta, aczkolwiek znajdująca się na terenie Polski, jest łatwo dostępna dla turystów z Niemiec.
W miejscowościach tych znajdują się hotele, kampingi i restauracje.

ŚWINOUJŚCIE - AHLBECK - jest to jakieś 2 km plaży od samej granicy do miejscowości Ahlbeck. Do pieszego przejścia granicznego może być dość daleko (w zależności od miejsca zakwaterowania w Świnoujściu), ale pod samo przejście można było podjechać samochodem. Jest tam parking, na którym nie było problemów z zostawieniem samochodu (mimo, że był to długi majowy weekend '2000, w Świnoujściu było tłoczno). Po stronie niemieckiej równolegle do plaży biegnie lasem ścieżka rowerowa - stąd też niezłym rozwiązaniem jest zabranie rowerów. Same miejscowości (Ahlbeck, Heringsdorf) są ładne i widać, że inwestuje się tu naprawdę duże pieniądze. Ze Świnoujścia do miejscowości po stronie niemieckiej kursują stateczki ze strefą wolnocłową.

POGOŻELICA - MRZEŻYNO - Jest to odcinek o długości ok. 10 km dziewiczej plaży,
wzdłuż której nie ma ani jednej miejscowości, tylko teren po byłej jednostce wojskowej. Dodatkowym atutem tej plaży jest to, że wzdłuż wydm jest siatka, która doskonale chroni przed podglądaczami. Dojście: Od końca Pogorzelicy iść w kierunku wschodnim,
przez około 1 km są jeszcze tekstylni, ale dalej... raj dla golasków! Baza turystyczna obejmuje Pogorzelicę i Mrzeżyno, gdzie warunki do znalezienia noclegu są doskonałe.

WISEŁKA - koło Międzyzdrojów. Dojście do plaży od strony Wisełki przez las sosnowy w kierunku Międzywodzia (na wschód). Należy 200 m. za bazą rybacką, w pobliżu latarni morskiej, skręcić w kierunku morza.

DŹWIRZYNO - Bardzo blisko Kołobrzegu. Plaża położona pomiędzy miejscowościami Grzybowo i Dźwirzyno.
Do tej plaży dotrzemy jadąc np. od strony Grzybowa i po prawej stronie jest polana, parking, dość duże pole, płatny, i idziemy w stronę morza, na plaży już będąc idziemy kawałek w prawo i tu się zaczyna ta właściwa plaża. plaża bardzo ładna szeroka. Woda krystalicznie czysta! Czyściej niż na plaży dla tekstylnych ale i tu można było dostrzec stare butelki po olejkach , papierki ,ustniki po papierosach co tym bardziej dziwi że na całej długości plaży są rozstawione kosze na śmieci. Widocznie nie wszyscy naturyści są przyjaciółmi przyrody. Na wydmach prawie brak podglądaczy ale za to pełni ona rolę ubikacji.
Do tej plaży dotrzemy jadąc od strony Grzybowa, 500 m za tablica końcową miejscowości po lewej stronie znajduje się płatny parking, ale można też zatrzymać się dalej już bez płacenia.
Po dojściu do morza idziemy w lewo kilkaset metrów i jesteśmy już na wspomnianej plaży. Drugi wariant: mijamy parking po lewej i jadąc dalej około 2 kilometrów tym razem po prawej stronie jest parking leśny również płatny. Po dojściu do morza skręcamy w prawo i idziemy plaża w stronę Kołobrzegu. Nie ma żadnych informacji ani znaków. Właściwa plaża zaczyna się tak po prostu.
Plaża bardzo ładna, szeroka. Woda krystalicznie czysta i zdecydowanie cieplejsza niż w pobliskim Kołobrzegu. Jest tu czyściej niż na plaży dla tekstylnych, rozstawione są kosze na śmieci. Czasem przechodzą brzegiem morza tekstylni spacerowicze, całkowicie niegroźni. W razie, gdy zapomnimy prowiantu nie ma się, co martwić, bywa tu dużo plażowych sprzedawców.
Plaża jest godna polecenia. Miejscowi naturyści zorganizowali, wprawdzie prowizorycznie, boisko do siatkówki plażowej.

Powyżej są podane adresy tylko części plaż naturystów w Polsce.

DARMOWE GALERIE ZDJĘCIOWE Z PLAŻ

dlugosc penisa a wplyw na sex

FILMY PORNO:

ANONSE EROTYCZNE:

filmy porno   |    laski | cipki  |  fetysze | gwiazdy porno | nagie laski | polisz kicz  animacje erotyczne | szparki | nagie kobiety | serwisy erotyczne | opowiadania erotyczne | laski | cipki | strony xxx | darmowe xxx | pornofilmy | eroton | erotyka | porno | filmiki erotycznedarmowe filmy porno | filmy erotyczne | filmy xxx |  darmowe strony erotyczne | darmowe filmy erotyczne | zdjęcia erotyczne